Dzieci
Twórczość dla dzieci
„Kiedy śmieje się Dziecko śmieje się cały świat”
Powiedział Janusz Korczak – pierwszy nieformalny Rzecznik Praw Dziecka.

Literatura dziecięca
Literatura dziecięca to pomost, dzięki któremu dziecko może kontaktować się z drugim człowiekiem, szukać z nim nici porozumienia, nawiązać kontakt.
Z bajek czerpie ono wzorce postępowania, uczy się wzmacniania poczucia własnej wartości, rozróżniania dobra i zła.
Wykorzystując wiedzę psychologiczną i pedagogiczną opowiadam dzieciom bajki, które wspierają ich rozwój, pozwalają radzić sobie z zaistniałymi problemami, sytuacjami lękowymi, dostarczają pozytywnych wzorców do naśladowania.
Pomagam dzieciom i ich rodzicom w malowaniu piękniejszego dzieciństwa.
Jamnik w Bieszczadach
Jestem autorką opublikowanej bajki – „Jamnik w Bieszczadach” – bardzo ciepło przyjętej przez dziecięcych czytelników.

Magdalena Słabińska
Pedagog i filolog z wykształcenia.
Kreator dziecięcych uśmiechów z zamiłowania.
Moja wieloletnia praca z ludźmi, i znajomość programów szkolnych pokazała mi, że obszar emocji nie jest traktowany tak poważnie jak opanowywanie tzw. kompetencji twardych (języków obcych, przedmiotów). To powoduje, że zostajemy my -dorośli, młodzież, dzieci sami, bezbronni często z emocjami, z którymi nie potrafimy sobie poradzić.
Jako trener umiejętności społecznych pomagam młodzieży i dorosłym radzić sobie z tym problemem.Jako bajkopisarka wyposażam dzieci w narzędzia ułatwiające im opanowanie sztuki radzenia sobie z emocjami.
Wszystko po to, by z radością witać każdy kolejny dzień naszego życia.
Bajkę zilustrowała Martyna Gadalińska, a wzbogaciła rysunkami Sara Słabińska.

Martyna Gadalińska

Sara Słabińska
Kategorie bajek
Bajki spersonalizowane
Są to bajki dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka ,motywujące je do działania. Wyposażają dziecko w narzędzia umożliwiające mu rozwiązanie trudnych emocjonalnie sytuacji. Odbywa się to drogą identyfikacji dziecka z bohaterem bajki ,który podejmuje próby rozwiązywania swoich problemów z pozytywnym skutkiem.
Bajki uspokajające
Mają za zadanie wyciszenie nagromadzonych emocji, uspokojenie dziecka. Fabuła bajki oddziałuje w 3 płaszczyznach: wzrokowej, słuchowej i czuciowej.
Bajka powinna być czytana cichym, spokojnym głosem.
Bajki terapeutyczne
Pokazują świat widziany z perspektywy dziecka. Ich zadaniem jest redukcja lęku.
Bohaterowie bajek sami borykają się z trudnościami, lękami, szukają ich rozwiązania.
Kiedy wreszcie udaje im się pokonać wszelkie trudności, ułatwiają dziecku wybranie odpowiedniej drogi (oswajają lęki).
Bajki długie 10-15 tys. znaków
Barwne, przygodowe historyjki pełne nieoczekiwanych zdarzeń z bohaterami o wyrazistym wizerunku. Dziecko identyfikując się z bohaterami, za ich pośrednictwem identyfikuje swoje własne problemy i podejmuje samodzielne próby ich rozwiązania.
„Jamnik w Bieszczadach”,
„Afera w Parku Wilsona”
Wierszyki edukacyjne
Krótkie rymowanki mające na celu wzbogacenie wiedzy dziecka.
Wierszyki rozweselające
Mają na celu spowodowanie ,aby dziecko spojrzało na swój problem z innej (pozytywnej) perspektywy.
Literatura dziecięca
to pomost, dzięki któremu dziecko może kontaktować się z drugim człowiekiem, szukać z nim nici porozumienia, nawiązać kontakt.